برگزاری نخستین جشنواره آئین‌های بومی و محلی در خواجه

برگزاری نخستین جشنواره آئین‌های بومی و محلی در خواجه

برگزاری نخستین جشنواره آئین‌های بومی و محلی در خواجه

 در راستای تبریز ۲۰۱۸، نخستین جشنواره آئین‌های بومی و محلی در بخش خواجه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما، در این جشنواره که دیروز جمعه یکم تیرماه سال ۹۷ از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصردرروستای دیبکلو بخش خواجه برگزار شد برنامه‌های متنوعی از جمله بازی‌های بومی و محلی، مسابقات طناب‌کشی بین شهرستان‌های هم‌جوار، مسابقات محلی، پخت غذاهای سنتی، موسیقی سنتی، اجرای نمایش و سایر برنامه‌های دیگر اجرا شد.

عبداللهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از احیای سنت های قدیمی و بومی محلی آذربایجان درمنطقه خبر داد افزود: این برنامه ها باید در اهر و دیگر شهرهای هریس برگزار شود . وی گفت تا سال آینده ۳۷ کیلومتر از جاده خاکی این منطقه توسط راه و شهر سازی آسفالت ریزی خواهد شد.


آبدار مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع دستی اظهار داشت:آیین ها و سنت هایی در زندگی انسان ها وجود دارد که یادآوری و تکرار آن باعث نشاط و خرسندی می شود و خاطراتی ماندگار در اذهان به یادگار می گذارد این برنامه جزو این برنامه ها محسوب می شود .
سلیم پور بخشدار بخش خواجه : با بیان اینکه این منطقه دارای توانمندیهای زیادی در حوزه گردشگری و صنایع دستی را دارا می باشد افزود : در آینده نزدیک در این روستا آب معدنی راه اندازی خواهد شد.

بخشدار خواجه ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه همکاران و شوراها ودهیاران خاطر نشان شدند: که امیدواریم در آینده شاهد برپایی هرچه باشکوه تر اینچنین مراسم هایی درتمام روستاهای منطقه که ریشه در فرهنگ اصیل آذربایجان دارد باشیم.
این جشنواره به همت بخشداری بخش خواجه ،با همکاری فرمانداری و دهیاران و شوارهای بخش خواجه و شهرداری و ورزش جوانان و …برگزار شد./. یعقوب کامرانی

 

  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : شنبه 2 تير 1397


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.